Mail ons: info@oranjeverenigingkesteren.nl

Koningsdag programma

PROGRAMMA KONINGSDAG 2022

09.45 uur Optocht versierde fietsen, en alles wat wielen heeft…

Inschrijving vanaf 9.30 uur op het parkeerterrein bij Ons Dorpshuis aan de Nedereindsestraat.

We gaan samen op weg naar het Dorpsplein, waar de prijsuitreiking plaatsvindt van het mooiste rijwiel.

Wil je ook meedoen, versier dan iets met wielen op zijn allermooist en maak kans op een leuke prijs.

De prijzen worden tijdens de aubade uitgereikt.

10.30 uur Aubade

De aubade is op het dorpsplein met alle kinderen van de basisscholen. De fanfare speelt dit jaar, het Wilhelmus, Oranje boven, Lang zal hij leven, Gelders Volkslied, Holland ze zeggen je grond is zo dras, Koningsdag en Neerland en Oranje. De teksten kun je vinden op onze site. Er is ook een vertegenwoordiger van de Gemeente Neder-Betuwe aanwezig en de prijswinnaars van de versierde fietsen worden bekend gemaakt. Tijdens de aubade worden er voor jet eerst duiven losgelaten.

11.00 uur Gezellig samenzijn op het plein

Geniet van een kopje koffie of thee met een heerlijke oranje lekkernij. Voor de kinderen is er een traktatie en ranja. Loop ook langs de historische foto’s van Koninginnedag van Kesteren vanaf 1923 tot heden.

De kinderen kunnen in de draaimolen of even lekker springen in het springkussen of de multiplay.

11.00 uur kleedjesmarkt voor de jeugd

Dit jaar is er weer een kleedjesmarkt, dus kijk de kasten na, ruim de zolder op en zoek een mooi plekje om je spulletjes te verkopen. Vanaf 10.00 uur mag je beginnen met opbouwen, stal alles mooi uit en dan natuurlijk hopen op een goede (ver)koop. Kom allen.

11.00 – 17.00 uur Puzzeltocht door Kesteren

Ga op zoek naar de letters en maak de opdrachten. De start is op het plein, daar kun je ook de route ophalen en een opdrachtenblad. Volg de aanwijzingen op, maak de vragen en zoek de letters. Heb je alle letters, maak er dan een zin van. Lever hem in voor 16.00 uur, dan maak je kans op een leuke prijs.

12.00 Glittertattoos

Laat jij ook een mooie glittertattoo zetten? Zoek een mooie uit, kies een kleur en dan kun je er zeker een paar dagen van genieten.

14.00 – 22.00 uur  Café “De Uitspraak” organiseert een gezellig Oranjefeest op het dorpsplein

We gaan er een mooi feest van maken met de Dj’s Mauro en Joey Festa.

Ook is er een optreden van de band Anderkovver met als ingrediënten een vleugje humor en een toefje chaos.

——————————————————————————————————————————————————

Foto speurtocht Koningsdag 2021

Dit jaar hebben we ondanks de corona pandemie toch iets heel leuks voor iedereen gemaakt, namelijk een foto speurtocht en historische foto’s tocht!
Wat is de bedoeling? Hier (aanklikken) vind je de speurtocht waarop je allemaal foto’s ziet. Bekijk de foto’s goed, zet ze in de goede volgorde waarop je ze tegenkomt op de route en schrijf ze in de vakjes. De nummering start op het Dorpsplein en dan richting Achterdorp tot je weer bij het Dorpsplein terug bent. De 1e krijg je van ons.
De route is bijna 5 km en in verband met de coronamaatregelen mag je ook op een ander punt van de route starten.
Kijk goed om je heen, maar denk aan het verkeer en pas op met oversteken!
Als je alle foto’s hebt gevonden dan mag je de antwoorden mailen naar info@oranjeverenigingkesteren.nl of inleveren bij PLUS van de Pol.
Doe dit voor 6 mei 2021, onder de goede inzendingen verloten wij leuke prijzen!
LET OP: helaas zit er in de route een kleine fout, neem in plaats van de Bussenbongerd de Biesbongerd.

Extra uitdaging tijdens de foto speurtocht?

We hebben nog een extra uitdaging voor jullie tijdens de fotospeurtocht. Op de route kom je 16 foto’s tegen over de viering van Koninginnedag en Bevrijdingsdag in het verleden in Kesteren. Deze foto’s staan in etalages en bij bedrijven, die je onderweg tegenkomt. Bij elke foto hebben we een vraag bedacht, je vind de vragen hier (aanklikken), print ze uit en zoek de antwoorden!

Dit jaar hebben we ook een mooie video gemaakt welke je hieronder kan bekijken: