Mail ons: info@oranjeverenigingkesteren.nl

Tour de Waal

Tour de Waal is hét Bevrijdingsdag-evenement in het rivierengebied. Het gaat om een aaneenschakeling van activiteiten op 5 mei, aan de beide oevers van de Waal. Van Slot Loevestein in het westen tot aan Fort Pannerden in het oosten.

Overkoepelende activiteiten

Een belangrijk onderdeel voor de kinderen zijn altijd de broodjesdroppings, maar ook de optochten met oude legervoertuigen trekken veel belangstelling. Grote evenementen vinden plaats in Zaltbommel en Tiel. Daarnaast zijn er op diverse plaatsen vrijheidsmaaltijden en culturele activiteiten. Er zijn extra veerponten in de vaart, om fietsers naar de overkant van de Waal te brengen. Parachutisten springen bij o.a. Zaltbommel en er is een grote groep re-enactors, die een geallieerd tentenkamp uit WOII nabootsen.

Educatie speelt een belangrijke rol. Dit jaar worden lessen ontwikkeld op basisscholen in het rivierengebied. De bijdragen van de kinderen plaatsen we in de speciale Vrijheidskrant voor het rivierengebied.

Activiteiten in Ochten

Omdat 5 mei dit jaar op zondag valt, zijn er geen speciale activiteiten in Ochten.

Voor meer informatie over het programma en tijden zie www.tourdewaal.nl.