Mail ons: info@oranjeverenigingkesteren.nl

Programma Koningsdag

PROGRAMMA KONINGSDAG 2024

9.30 uur Optocht versierde fietsen, driewielers, tractors etc.

Kom met je mooiste creatie naar het plein bij Ons Dorpshuis. Daar verzamelen we
om 9.30 uur om vervolgens samen met de Fanfare naar het Dorpsplein te lopen.

10.30 uur Aubade

Samen met de Fanfare Kesteren zingen voor de Koning tijdens de aubade. De liederen met muziek zijn hier te vinden.

11.00 uur Gezellig samenzijn op het plein

Kom samen genieten van een kopje koffie of thee met een
heerlijke oranjelekkernij, aangeboden door BAKKERIJ HUIBERS.
Voor de kinderen is er een traktatie en ranja, aangeboden door PLUS VAN DE POL.

11.00 uur Vrijmarkt/kleedjesmarkt voor de jeugd

Kijk de kasten na, ruim de zolder op en ga met je kleedje op zoek naar een mooi plekje om je tweedehands spulletjes te verkopen. Vanaf 10.00 uur mag je beginnen met opbouwen op de stoepen bij het Dorpsplein.

11.00 – 14.00 uur Kinderboerderij

Kom jij ook kijken wat voor dieren er allemaal zijn?
Mede mogelijk gemaakt door:

• DIERENSPECIAALZAAK DE DRIESPRONG
  • DAMITECH
  • VAN WESTREENEN – ADVISEURS RUIMTELIJKE ONTWIKKELING
  • ESVÉBÉ MONTAGE EN AFWERKING

11.15 uur Concert Fanfare Kesteren

Terwijl u geniet van alle activiteiten op het plein speelt de Fanfare uit Kesteren allemaal
bekende nummers.

11.00 – 13.00 uur Clown Blinky

Ga op zoek naar Blinky. Ze loopt rond op het plein en maakt
geweldige ballonfiguren voor jullie.

11.00 uur Knutselkraam

Kom je ook dieren knutselen van ijsstokjes?

11.00 uur Schminkkraam

Ze schminken weer de mooie creaties.

11.00 uur Speelplezier op het plein

Kom lekker springen, glijden en draaien op het Springkussen, de Multiplay en de Draaimolen.

11.00 uur Kratten stapelen

De krattenstapeltoren heeft een hoogte van maar liefst 10 meter en is daarom geschikt voor iedereen vanaf de leeftijd van 10 jaar.

12.00 uur Voor de lekkere trek Broodje Hamburger

Op de BBQ worden door de The-Q de lekkerste broodjes hamburgers klaargemaakt. Ook verkopen we overheerlijke broodjes met worst. Dit alles is mede mogelijk gemaakt door:

• The-Q
  • Slager Augustinus
  • Boorsma Mode
  • Boorsma Wonen
  • HB Kaas en Meer

12.30 uur Veiling

NIEUW dit jaar is een veiling met allerlei mooie spulletjes die gesponsord zijn door ondernemers uit Kesteren.
Deze gaan onder de hamer tijdens de verkoop met opbod. We starten de veiling om 12.30 uur na het concert van de Fanfare.

13.30 uur Suikerspin

Fanfare Kesteren maakt de mooiste suikerspinnen van Kesteren kom je er ook eentje halen.

14.00 uur Feest op het Plein én bij Brasserie De IJsboetiek

We maken er met z’n allen een gezellig feestje van!

WEDSTRIJD

Optocht versierde fiets, en alles wat wielen heeft…

Wie heeft de mooist versierde fiets, skelter, tractor etc. van Kesteren?

Op Koningsdag maak je kans op mooie prijzen!

Wat moet je daarvoor doen?

Kom met je versierde rijwiel naar het parkeerterrein bij Ons Dorpshuis aan de Nedereindsestraat.

De inschrijving is vanaf 9.00 uur.

We gaan om 9.30 uur samen op weg naar het Dorpsplein met de fanfare Kesteren voorop en als hekkensluiters de oldtimers. De deskundige jury gaat tijdens de rit op zoek naar het mooiste rijwiel.

Niets is te gek: vlaggen, crêpepapier, blikjes, versierde spaken, gehaakte jasbeschermers, noem maar op.

Voor de drie mooist versierde fietsen zijn prijzen te winnen, aangeboden door NOVY BOORSMA.

De uitslag zal tijdens de Aubade bekend worden gemaakt.

Fiets versieren
Kom je ook je rijwiel versieren? Dit kan op vrijdagmiddag 26 april om 15.00 uur bij Kinderclub Reflector in gebouw Eben-Haëzer aan de Kerkstraat 4. Inloop met wat lekkers is vanaf 14.45 uur. Zij zorgen voor de versier-materialen.

Ben je van plan veel knip en plakwerk uit te voeren voor het versieren dan is het meenemen van een eigen plakbandhouder handig.

Vergeet ook je rijwiel niet!

Het organiseren van Koningsdag kost veel geld. Dit wordt voor een groot deel vanuit sponsoren bijeen gebracht. Wilt u ook een vrijwillige bijdrage leveren? Scan dan onderstaande QR-code en maak een zelf te kiezen bedrag over. Hartelijk dank!

Krat stapelen

Heb jij stalen zenuwen en geen last van hoogtevrees? Trek dan je stoute schoenen aan en probeer zoveel mogelijk kratjes op elkaar te stapelen zonder te vallen!! In het begin is het natuurlijk makkelijk, maar na elk kratje wordt de stapel instabieler en wordt het steeds lastiger om de stapel hoger te maken. De stapel gaat een keertje omvallen, maar je bent goed gezekerd en zakt rustig naar beneden. Neem iemand mee die jou de kratjes kan aangeven.

De kratstapeltoren heeft een hoogte van maar liefst 10 meter en is daarom geschikt voor iedereen vanaf de leeftijd van 10 jaar.